Monday, October 11, 2010

Autobiografi kah Si Tua Yang Muda

Itulah nampak gayanya. Kepada Si Tua Yang Muda, saya minta maaf banyak-banyak pada kamu. Saya hargai dan akui kamu sangat banyak berjasa pada saya, membawa saya ke eki untuk ke masjid, membeli barang dan jadi teman dikala saya kesunyian. Kamu banyak memudahkan urusan saya. Bukan saya tidak mahu membawa kamu bersama pulang ke Malaya, tetapi keadaan tidak mengizinkan ditambah pula kos untuk terbangkan kamu sangat tinggi. Dan saya tahu, kamu sangat mengerti bahawa tuan mu yang serba sederhana dan kekurangan ini sangat sayang dan cinta kamu. Si Tua Yang Muda ku sayang, aku sedih untuk berpisah dengan mu. Cintaku pada mu sangat dalam. Kamu teman hati sunyiku di bumi Tokyo ini. Mungkin boleh titis butir jernih pabila ku tatap wajahmu di bumi Malaya nanti. Oh Si Tua Yang Muda. Saya janji akan mencari pilih tuan baru yang baik hati sebagai pengganti Ropi. Hati sayu ini ingin berkata hanya tinggal 11 hari sahaja lagi untuk kita bersama bercinta. Saya cinta kamu, sayang kamu dan bakal rindu kamu…… Akan ku peluk mu setiap hari selagi berbaki sisa cinta kita di sini. Sekali lagi ingin ku lafaz “saya sayang kamu wahai Si Tua Yang Muda”

14 comments:

Yan said...

sala cikgu,

akak ni baru je ikut blog awak. SiTua yang mUda tu ape? beskel?

Dahlia Nawi said...

Si Tua yang muda akan ditinggalkan, sedih situa yg muda itu, adakah penggantinye akan selalu ketempat yang selalu die pergi???

Werdah said...

Salam.

Semoga si tua yang muda tak bersedih hati.. Nak buat bagaimana kan.. jauh dan bukan murah.. Selamat kembali ke Malaysia .

Werdah said...
This comment has been removed by the author.
CIKGU ZAM said...

salam kak Yan,
ya Si Tua Yang Muda Adalah baeskal kesayangan saya di sini. Basikal Tuan tapi baru so jadi lah Si Tua Ynag Muda. Saya beli Si Tua Yang Muda tu mase mula2 sampai Japan ni sbb untuk ke train station dan ke masjid solat Jumaat, beli barang dan macam2 keperluan lagi. Si Tua Yang Muda memang sangat berjasa pada saya.

salam Dahlia,
Memang Si Tua Yang Muda akan sediah, begitu juga tuannya. InsyaAllah akan dicari tuan yang sebaik mungkin sebagai ganti.

Salam Werdah,
Ya, klu ikutkan nak bawa bersama juga Si Tua Yang Muda, tapi tu lah , apakan daya. keadaan benar2 tidak mengizinkan... Berat hati juga nak tinggalkan Si Tua Yang Muda

Comment deleted,
laaaa ade gak main delete2 komen ni, anyway.. (",)

semiey said...

salam boh,nok balik doh ko..duk kg ko g ngaji lop demo

semiey said...

welcome to Kelate,malaysia boh

DrSam said...

besar sungguh jasa si Tua yang muda tu...

cikmanggis said...

walaupun sedih untuk berpisah dengan si tua yang muda kena hadapi ya Ropi....yang patah kan tumbuh yang hilang kan berganti.Yang hilang tu simpan dalam hati sebagai kenangan....selamat kembali ke Malaysia....Hujan emas dinegari orang hujan batu di negeri sendiri..lebih baik hujan batu ya:)

Lana~Bulu said...

sebagai poenerus kenangan..jual saja dan beli baru bila kat Malaysia..

hana said...

salam zam..
apa kabar? akak kabar baik ajer.. laaa baru nak berchenta ngan si beskal tua tuhh.. ghupernyer tuannya dah nak balik ker?? ppon tahniah zam... moga dapat meneruskan bakti dibumi mesia terchinta... tunggu turn akak plak balik 4 gud insyaAllah taun depan... hihihi...

cikgu ila said...

mgkn situa yang muda terkenang tuannya yg baik hati,adakah selepas ini penggantinya seperti yg ada kini

CIKGU ZAM said...

salam semiey,
miey, kawe sampai 22 Oktober petang, pastu 23 Oktober kawe kene attend kursus di UPM dari pah gelapp kalis. N then, pastu mungkin kawe balik rehat kapong hari Isnin kut, bulesss cuti sikit. Bulesshh la juperr kitoo,beresss. Ejass tcolekk sedap tuhh saing ambo..

salam Dr Sam
ya tuaan, jasa si tus yang muda sangat lah besar dan bermakna.

salam cikmanggis,
ya setuju.Walau apae jenis ujan pun di tempat orang , baik lagi ape2 jenis ujan di negeri sediri.

salam lana~bulu,
emm alaaa tapi nak jugak Si tua yang muda tuu..........

salam kak hana,
Anata no kazoku wa rainen mareesyia e kaeritai desu ka??
Iii neee.... Gambatte kudasai.
Yoroshiku onegaishmasu.
Doomo sumimasen deshita.

salam Cikgu Ila,
Emm harapnye begitulah cikgu Ila, saya mencari pengganti yang lebih dan terbaik. Ropi ni biase je, tak baik sangat pun. Anyway, I noticed that our batch will go to Cameroon highland this saturday for field trip , right? jage diri baik2 lah semua ye. Semoga semuanya selamat sampai. Suruh Abg miey lead baca doa naik bas tu ye. Good Luck to All my fellow friends.....

Anonymous said...

Sedihnya...apepun...itulah hakikatnya..