Thursday, September 1, 2011

Eid

Masih ada ramai yang menanti hari lebaran dengan penuh kesukaran. Masih ramai yang menangisi di lebaran kerana perginya insan tersayang. Masih ada yang benar-benar dalam kedoifan makan dan minum biarpun akan tiba hari Eidfitri. Masih yang dijauh mahu pulang tapi terkudrat hanya rinduan. Masih ada yang anak-anaknya ramai menanti pakaian baru yang belum pasti mampu ditunaikan. Masih ada yang bersedih duka dek kerna apa yang ada hilang dalam tertikam. Masih ada yang bencikan hutang tapi terpaksa berhutang. Masih ada yang dihina kerna kekurangan warasan yang tidak diminta. Masih ada yang terpaksa memilih makanan lebihan orang-orang. Masih ada bersimpul siuh senyum dalam duka besar dipinggang.


Bersyukurlah pada Allah wahai yang sedikit senang, sederhana senang dan sangat mewah senang. Yakini boleh bergembira tapi alangkah manisnya kalau tersamping jua ingat masa pada yang masih-masih ada-ada itu. Selamat Menyambut EidFitr, Maaf Zahir dan Batin. Semoga semua ingat pada yang dalam masih kesusahan dan keperitan yang lain jua.


Mohon mohon mohon.

3 comments:

Cikli said...

selamat hari raya cikgu. maafkan kesilapan kata.

kak ijan said...

Sempena kita masih di bulan Syawal yang mulia ni, kak ijan dan keluarga nak ucapkan selamat hari raya buat cikgu di sana. Ampun maaf kalau ada salah silap dari kak ijan, semoga cikgu dan keluarga bergembira di hari raya :)

Cikguzam said...

Salam Cikli,
Salam Hari Raya Eid Fitri MAaf Zahir dan Batin buat Cikli sekeluarga. Semoga semuanya dalam bahagia yang amat, InsyaAllah, Amin.

Salam Kak Ijan,
Salam Eid Fitri dan maaf zahir dan batin jua saya ucapkan pada Kak Ijan sekeluarga, semoga semuannya dalan keadaan sihat walafiat dan sentiasa bahagia selalu yang amat kurniaan dar Illahi, InsyaAllah, Amin.