Sunday, August 21, 2011

Sang Relabantutapitertipu

Benar kata sinopsis sirah-sirah itu, kadang-kadang memang ada wajar yang logik untuk termakan hati sendiri dek kerna anggapan fitnah itu. Bersusah payah Sang Relabantutapitertipu cuba-cuba tolong bantu, tapi sebenarnya orang cuba berlakon dan menipu serta buruk kan Sang Relabantutapitertipu.

Pandai sungguh ia berlakon, bermain cerita, bermain wayang menagih simpati dan memburukkan Sang Relabantutapitertipu dengan ayat-ayat biasanya. Mungkin Sang Relabantutapitertipu perlu terus bersabar dengan anggap dan tanggap cerita tak persis yang dikupas salah itu. Sang-sang lain yang tak mengerti cerita sebenar sebetulnya terus percaya lakonan si pemain drama itu. Ini kadang-kadang Sang Relabantutapitertipu sedih. Ya Allah, semoga suatu hari nanti kau tunjukkanlah yang sebenar cerita betul yang belum terusik dek kupasan bikinan dusta, Amin.

* Pujangga muda pernah terkata, pelakon yang telah sebati memang hebat pegang mewatak yang kadang-kadang kehebatannya nya sukar digugat dan dikesan dek sikapnya yang berkeras babeyy. Pun begitu, harus bersyukur kiranya minoriti sahaja yang dinampakkan biar sukar mahu dibuktikan. Adakah ini penangan bila terlalu baik dengan orang dan sentiasa buat senang dan tunaikan dengan mudah setiap permintaan???? Kini dipersimpangan samada mahu terus jadi insan mudah bantu orang atau sudah berpatah arang berkerat rotan-rotan. Tamashi no kanashii kimochi...............

3 comments:

cikmanggis said...

jangan gundah wahai anak muda.kebenaran pasti terserlah insyallah....

NzA said...

itulah kehidupan yg penuh dgn dugaan n ujian....sabar ye....

Cikli said...

akulah sangtaktahunakkataapahanyasabarlahya