Wednesday, June 22, 2011

Terletih

Lelap petang tadi, aku didampingi satu mimpi indah.

Di lereng bukit rumput hijau bersama keluarga di kampung, kami didatangi beribu ekor kijang berbintik bintik cantik yang jinak dan manja mengensot badan berbulu halus, kumpulan burung lembut bertingkah terbang sekawan hinggap pergi dan hinggap kembali. Indah tapi mampu membuat dilema dan juga rasa takut. Apakah maksud mimpi itu, petanda atau permainan lelap keletihan sahaja.

6 comments:

Cikli said...

kalau mimpi kijang, alamat red warrior juara liga tahun ni.

kenapa tak mimpi sebelum piala FA baru ni? heehe

Solehah said...

bestnya mimpi macam tu..tapi tak tau la pula apa tafsiran mimpi.

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum CikguZam,

Best mimpi tu. Akak kalau mimpi selalu mimpi binatang yang jahat2 kejar, bila terjagi termengah2.

kak ijan said...

Salam Cikgu,
Kak Ijan baca di entri sebelum ni, cikgu MC tak sihat ye.. kak ijan doakan cikgu cepat sembuh. banyak2 kan berehat ye :)

Anonymous said...

assalamualaikum..doakan yang terbaik cikgu zam..mgkin ia satu petanda atau mainan tidur shj..

Cikguzam said...

salam Cikli,
harap2 macam tu lah ye, baru penangan "5 saat" telah benar2 menyentuh selruh rakyat jelata kita. Mungkin kejadian 5 saat terakhir baru ini adalah contoh terbaik soal rezeki bg kategori tahun 2011.

salam Solehah,
Apa khabr solehah sekarng? lama menyepi dari dunia blog. Apapun sssdl doakan semoga solehah sentiasa sihat walafiat dan dalam keadaan baik2 senantiasa, Amin.

salam Kunang-kunang,
ye, besttt sangat mimpi tu, sehingga ke hari ini saya teringat tapi bimbang juag apa petanda semua tu. Doaakn utk kebaiokan saya ye, Terima kasih banyak-banyak.

salam kak ijan,
Ye, sebelum ni tak sihat, tetapi sekarng Alhamdulillah dah ok dan sihat. Terima kasih kaka ijan. Semoga kak ijan, suami dan Mikael juga sentiasa sihat dan bahagia, InsyaAllah.

salam Anonymous,
Terima kasih di atas doa itu. saya sebagai insan yang sangat lemah menghargai doa dari anda. Semoag kita semua semakin baik dan dirahmati Allah, InsyaAllah.