Wednesday, July 7, 2010

Aura Tekanan

Dua tiga minggu ini tidur bagai bukan rehat lagi. Tidur hanya kerana letih berfikir, laku-laku kerja dan berkerah saraf minda supaya buat yang baik, terbaik dan lebih baik. Tersedar dalam gelita, kepala teringat kerja mencabar itu, dalam berat bangun sambung buat, kerah, pening, buat juga. Aduh, tekanan juga, mencabar seminggu dua, tiga dan empat lima enam ini. Tak sanggup biarkan maruah negara tercinta tergadai, lebih ketara bila hanya seorang sahaja Muslim untuk arca acara ini. Tak sabar menanti tunggu kunjung tiba bau-bauan saat tenang hampiri, datang lah kepada Ropi. Ropi sudah 2 kali tak merasa cuti panjang musim di kampus. Semua kerana gara-gara cari kursus sendiri dan merantau pergi.

11 comments:

cikmanggis said...

salam zam..tabah ya semoga diberikan kekuatan oleh Allah subhanahuwataala kepada hambaNya yang ikhlas menuntut ilmu.ianya juga fisabilillah.Semoga berjaya.

Azian Nd said...

Salam Cikgu Zam,
Kata-kata berbunga indah membayangkan kegusaran di hati.Jangan pernah patah semangat dengan menyesali keputusan yang telah pun dilalui.
Teruskan perjuagan untuk diri dan negara yang di cintai.
Segala yang di lalui pasti ada ruang penyelesaian yg menanti.

Melatidaisy said...

salam alaik cikgu zam,

semoga diberi kekuatan olehNya agar terus tabah dengan segala cabaran yang mendatang,kejayaan semakin menghampiri,maka perkukuhkan tekad di hati..inshaAllah.

Cikgu Zam said...

salam cikmaggis,
Terima kasih banyak-banyakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk nasihat dan galakan dari makcik, saya sangat menghargainya

salam kak azian,
kata-kata yang saya nukilkan adalah berdasarkan apa yang saya rasa disaat ini, nasihat akak sangat berguna dan saya memikirkan apa yang akak sampaikan. Terima kasih banyak2,

salam melati,
Di saat pastinya saudari melati sibuk dengan semester baru ini, saya sangat menghargai di atas kesudian masa menjenguk di saya di lamaan SSDL ini, dorongan yang diberikan sangat saya hargai dan doa saya semoga saudari sentiasa cemerlang hidup dan diberkati, Amin

ong ong kedek kedek said...

salam ziarah :)
Sabor yob...

Cikgu Zam said...

salam hasrul nizam,
Tima kacihhhhh bnayak-banyak!!
Dooomo arigato....

Anonymous said...

salam cikgu zam.kesian cikgu zam.takpela.sabar ye.pikirkan boleh, kau boleh melakukan.heheh
tuntut ilmu samapi negeri cina, cikgu zam dh sampai jepun, hahha.

Cikgu Zam said...

sakam,
Thanks saudari Dahlia,
Oaidekite uresshi desu

cikgu ayu said...

Assalamualaikum..
Kami semua amat merasa bangga dengan kesungguhan awak..semoga jalan yg berduru yg awak lalui mejd pemangkin kepada yang lain..

kak marina said...

salam ropi....bestnye ropi dpt peluang g jepun..belajar rajin2 ek...jgn patah semangat..teruskan usaha untuk mencapai ape yang diingini.....tabah dalam menempuh cabaran dan dugaan di negara orang..gudluck k...

Anonymous said...

sabar ye ropi,x lama dh nk kembali...kami di sini rindu menanti kepulangan sahabat yang hebat di perantauan...syabas