Wednesday, July 13, 2011

Rindu Faslur Rabi’i

Intonasi genetik memang akui bukan pakar ilmu Sintaksis. Diulangi..”bukan”. Ya, memang mengaku. Tapi kerna renungan saat manja itu, rasa sedikit tercubit lalu terbit rasa masam manis yang mungkin-mungkin rindu. Ya, teringat pada Faslur Rabi’i lalu. Entah sampai bilakah rindu itu terus menjalar. Mungkinkah sehingga terlukis sekuntum bunga lagi atau masih tak terhenti biarpun berpusu lukis tumbuh pucuk-pucuk daun baru. Yang pasti, kuasai dulu Morfem sebelum mahu ceburi Alomorf. Kerna Alomorf lebih tegar unit-unitnya. Agaknya Formula Morfem-Alomorf ini terkesan buat mentafsir bila rindu tiba-tiba datang terkunjung dirimu. Jinsei oh Jinsei. Odaijini..!


* Faslur rabi’i = musim bunga, spring season, Haru () @ Ohanami ( お花見 )

5 comments:

Dahlia said...

cantikknyeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Cikli said...

frame kat dinding bagus ni

Melatidaisy said...

salam, ape khbr cikgu?

bunga ni sape yg lukis? sgt cantik !!

:)

Solehah said...

bunga tu ada sumber ketenangan juga..bagi yang berfikir akan kagum dengan keindahan ciptaan Allah.

Cikguzam said...

salam Dahlia,
Emmmm yer ke, tak laaa, biasa je tu. saya bukan pelukis pun. sekadar saje2 nak menghiburkan hati sendiri.

salam Cikli,
Ye, saya pun hajat gtu jugak, walaupun gambar ni mungkin tak cantik pada kacamata pelukis pro, tapi bagi saya ada nilai yang saya faham ertinya. Thanksss tuan di atas cadangan yang telah mengukuhkan lagi hasrat saya itu.

salam Melatidaisy,
Wslmm Alhamdulillahh saya sihat. Melati apa khabar? harapnya sihat dan dalamm kondisi pengajian yang baik, InsyaAllah. Ye , bunga tu saya lukis sendiri, tapi tak cantik sangat pun, biase je tu...

Salam Solehah,
Ya, tepat.....ia adalah sumber ketenangan buat saya. Semoga menguatkan kekaguman kita kepada Yang Maha Pencipta. Allah Maha Besar.