Sunday, March 27, 2011

* Sedih

Benarkah berita yang ku perolehi dari seorang Profesor mengatakan bahawa rumah keluarga Yuki-san habis musnah dilanda badai Tsunami dan Gempa itu??? Email yang ku hantar pada Yuki-san juga belum berbalas. Adakah Yuki-san sedang bersedih dengan dugaan dasyat ini? Ya Allah, tabahkan lah hati insan-insan itu. Aku dan hati aku kian sedih dan masih menanti khabar dari Yuki-san. Yuki-san, kebaikan mu tetap ku kenangi dalam memori Nippori di suatu sepanjang hari.

10 comments:

Pn Kartini said...

Assalamualaikum..
Moga masih ada kekuatan dan ketabahan utk mereka dalam menghadapi dugaan dan keperitan di sana..

Cikli said...

semoga dia sekeluarga ok

cikmanggis said...

semoga yuki-san sekeluarga selamat...kagum dengan ketabahan orang orang jepun menghadapi bencana tsunami.

Unknown said...

sama-samalah kita berdoa semoga Yuki-san sekeluarga selamat...

Anonymous said...

assalamualaikum...
Semoga beliau sekeluarga selamat...semoga tabah dan cekal mengharungi dugaan.sama-samalah kita doakan...Syukur pada Allah kita berada dalam keadaan yang selamat..

Cikgu Zam said...

salam Pn Kartini,
InsyaAllah moga2 mereka kuat dalam menghadapi semua ni, tapi saya yakin mereke brmotivasi tinggi utk rebuild.

salam Cikli,
Harap2nya mcam tu lah tuan.

salam cikmanggis,
Mereka mmg tabah dalam mengharungi pkr ini, wkpun sedih tapi semangat sentiasa ada.

salm nieza,
InsyaAllah bersama kita doakan utk mereka sekeluarga dan Nihonjin yang lain.

salam Anonymous
Wslm, alhamdulillah kita semua berada dalam selamat. Semoga keselamatan kita semua berpanjangan dan diberkati Allah, Amin. Semoga ketabahan mereka di sana akan membw kepada kebaikan pada masa hadapan.

kak ijan said...

Akak memang kagum dengan kesabaran dan disiplin orang2 jepun. semoga mereka terus tabah. sekarang masalah dengan radiasi pula kan... kesian mereka.

Cikgu Zam said...

salam kak ijan,
InsyaAllah saya akan kongsikan pelbagai lagi kisah mereka yang mampe diteladi kita dari semasa ke semasa. Yang penting adalah hubungan baik kita dengan mereka (",) Thanks kak ijan.

kak su said...

salam..
akak percaya perkenalan singkat zam dgn yuki-san yg baik hati amat bharga.harap yuki san selamat bersama kelurga, agar ada mesej berguna darinya, mesej yg boleh zam kongsi kpd kami semua.

bila baca blog zam, akak rasa mcm zam duk dpn mata.zam yg bsungguh2 bila bercakap, bsungguh2 bila bcerita.lantang & berani..mmg xpernah berubah..good luck man..

Cikgu Zam said...

Wslm kak su,
kak su juga seorang yang tekun dan gigih berusaha dalam setiap amanah yang dipertanggungjawabkan. Itu adalah realiti yang saya iktiraf.