Tuesday, July 20, 2010

Tebas Jalan

Terima kasih dan setinggi penghargaan di atas kerjasama para pegawai dari University Taiwan dengan Kerjasama CIP Japan yang telah menghantar email kepada saya dan pelawaan ke Fuji Yama. Terima kasih juga email yang dihantar yang menyatakan makanan yang disediakan khas kepada muslim yang seorang ini dan jaminan tiada kandungan haiwan untuk saya. Terima kasih yang faham, tahu dan menghargai usaha saya pupuk semua hubungan ringkas ini. Harap anak melayu lebih senang selepas ini, berani datang, tempuh sedikit jalan yang sedang saya tebas ini.

17 comments:

lia said...

salam.wow bestnye tgk perjalan cikgu zam kat sane, cuma satu je tak best, makanannye..hahaha jgn marah, tapi pengalaman kan, merasa bagaimana hidup di negara org.alhamdulillah mereka alert ttg agama kita. islam agama yg suci.

Azian Nd said...

Salam,
Cantik sungguh pemandangan Fuji Yama. Beruntung Cikgu Zam dapat menikmatinya.
Syukur kerana 'jalan' telah di permudahkan.Hakikat nya org asing lebih mudah memahami dan bertimbang rasa.
Pengalaman yg sama di lalui oleh anak saya ketika di Fertile Beltrami High School,Minessota apabila pihak kantin begitu menjaga makanan anak saya.Disediakan khas utk nya kerana beliau adalah satu-satunya muslim di situ.Wallahualam...

ijan said...

Salam Cikgu..
wah cantiknye gambar2 pemandangan. Musim panas kat sana sekarang ye... lagi cantik lah kan.. bila la agaknye kak ijan nk sampai jepun ni :)

makcikmanggis said...

salam zam..cantiknya pemandangan Gunung fuji yama tu..eh makcik nampak zam bertambah berisi:) bagus lah ..jaga kesihatan selalu.

Cikgu Zam said...

salam lia,
perjalanan agak best juga, cabaran agak banyak juga, biasa lah kan, dugaaan gtu lah kirenye. Makanan tu best ape, banyak sayur (75% menguasai hehhe). ye mereka faham ttg saya, hormati saya di sini. Saya juga sangat hormat mereka.

salam kak azian,
ya pemandangan sangat cantik dan saya sangat teruja, rasa tenang damai dan mcm nak duk situ je, study situ dan termenung situ gak, lapang dada saya pada saaat itu,

salam kak ijan,
ye sekarang baru masuk musim panas, dan pemandangan jelas dan cantik. Saya doaka kak ijan dapat sa,pai ke sini juga ye , (",)
bolehhhhhhhhhhhhhh...........

salam makcikmanggis,
eh, alamak, semakin berisi betuk ke ni?? emm saya kene balik timbang ni, di bilik saya de penimbang. (",)
makcik doakan saya sentiasa sihat selalu ye,
saya selalu dan sangat mengharapkan kesihatan yang baik bila lebih2 merantau seorang diri ni, ye lah walaupun kerja banyak dan tekanan juga nak selesaikan tapi kalau sihat kita boleh "pulun" kan....

Abd Razak said...

Salam..

Moga sihat hendaknya..

Sesudah ditebas pasti jalannya mudah..

Cikgu Zam said...

salam Abd Razak,
InsyaAllah tuan, saya akan lakukan yang terbaik dan termampu, semoga tuan juga sentiasa sihat disamping keluarga

Annur_syahmah said...

salam..wah..ni yang buat ana jelousni...subhanallah,cantik sungguh pemandangannya..terpesona mata memandang,inikan pula tengok dari gambar je,apatah lagi cantiknya jika berada di sana & real..hmmm..anyway,alhamdulillah,syukurlah,depa menghormati dengan seorang muslim & halal food.semoga sahbat ana ni sentiasa di dalam AfiatNYA.Fi amanillah.

Cikgu Zam said...

salam Annursyahmah,
begitulah adat merantau perlu jaga yg wajib. InsyaAllah nanti ade peluang untuk saudari datang ke sini. Niat dan usaha.

semiey said...

salam boh..lawa bah demo..wt kelik cni tek gak...leh wt g bas show nihh

Cikgu Zam said...

salam miey,
tok sobar nok balik jupoo saing sobak hok baik2 belako, gomo kelate gomo ("<)

Anonymous said...

Aslmkum...

wah, makin tembam ko skrg ni ye aku tgk... Alhmdlh... hehehe... =)

-fairul-

Cikgu Zam said...

wslmm fairul.
apa khbar sahabatku di sana, harapnya sihat walafiat dan ok lah semuanya ye. aku di sini entahla semakin meruncing penat ckit, macam2 dugaan datang dan pergi, tak sabar nak balik jumpe sahabat2 semua....

AR7 (Anak Rahim Ke-7) said...

dah berisi sikit.. senang hati ye? heehehe

AR7 (Anak Rahim Ke-7) said...

dah berisi sikit.. senang hati ye? heehehe

SangKunang said...

assalamualaikum zam..
hehe. guano koho bulat pipi tu napok.
banyok make ike nih..

anyway,
tahniah laa.. jeles tgk demo bulih sapa jepum.
gano2 pom kawe banggo saing kawe, oghe kapong kawe bulih ngaji jepom..

hidup sep lubok bongor !

SangKunang said...

assalamualaikum zam..
hehe. guano koho bulat pipi tu napok.
banyok make ike nih..

anyway,
tahniah laa.. jeles tgk demo bulih sapa jepum.
gano2 pom kawe banggo saing kawe, oghe kapong kawe bulih ngaji jepom..

hidup sep lubok bongor !