Thursday, November 5, 2009

Pengkhianat Bangsa

Entahlah, sedih dan kecewa. Sesama bangsa dan agama pun nak berhasat berdengki dan sanggup menjatuhkan orang lain. Sanggup melakukan perkara yang bukan-bukan dan akan memudaratkan diri sendiri dan masa depan. Semakin umur mencecah dewasa, sikap semakin tidak matang dan suka menafikan hak orang. Aduhh, kesian pada insan yang menjadi mangsa. .,,,,,,,,Fitnah ! Penipu ! dan Kaki Bodek !

Bersabarlah wahai sahabat yang terpaksa menelan walaupun pahit.

13 comments:

Anonymous said...

tak aman orang yg begitu..tapi orang yg teraniaya ni Allah makbulkan doanya..bersabarlah dulu.

geraugebang said...

Dugaaan...Untuk meneruskan kehidupan,perlu berjihad.Dalam berjihad banyak dugaan.

fajar said...

barangkali, orang sebegini lupa akan apa tugas sebenar di muka bumi. atau terlupa satu hari nanti bakal menghadap Sang Pencipta dan ditanyakan ttg segalanya.

p/s: apa lagu background ini ya? mcm pernah dgr. tp, lupa tajuk. hmmm. Once In the Blue Moon?

CIKGU ZAM said...

Anonymous,
sabar itu sebahagian daripada iman kan,
"SETINGGI PENGHARGAAN KERANA SUDI MELAWAT BLOG USANG INI"


Geraugebang,
sungguh dugaan kak gerau, kenapa la masyarakat sekarang ni, aduhh
"SETINGGI PENGHARGAAN KERANA SUDI MELAWAT BLOG USANG INI"


Fajar,
Itukah yang sangat pelik nya Tuan, maki dibenci masyarakat sekeliling, semakin menjadi2 sikap menganiaya orang lain tu. Makin dewasa makin hipokrit dan pentingkan diri sendiri.
Ohya tentang irama tu adalah irama "BLUEHIKARI" (LANGIT BIRU/SINARAN BIRU) emmmmmmm tul gak kut Once In The Blue Moon.
"SETINGGI PENGHARGAAN KERANA SUDI MELAWAT BLOG USANG INI"

blogresipi said...

macam orang macam ragamnya... kena tabah dan kuat.

ela@edu said...

Tapi yang pasti Allah tak pernah akan lipa pada janjinya,,,yang baik akan dibalas baik,yang jahat akan dibalas jahat..cm kita semua harus bersabar dengan dugaan ini walaupn kita telah berusaha hingga merasakan seakan-akan sudah tidak berdaya,tetapi demi kejayaan dan keluarga tercinta kita gagah dah sabar menuruskannya.

CIKGU ZAM said...

blogresipi,
melalui ragam yang pelbagai itu, marilah kita sama2 mempelajari sesuatu yang berharga dalam hidup ini


ela@edu,
semoga saudari dikurniakam kenikmatan, keberkatan dan kebagaiaan hidup, Amin.

NJ said...

Salam cikgu zam
Itu lah yg dinama kan manusia.. sukar untuk kita nak menilai dari luaran semata2..semoga kita tidak tergolong dalam mereka2 yg begitu..mohon dijauhi dari perkara2yg keji dan mungkar itu..mohon di beri petunjuk kejalan yg benar di usia menjelang senja begini..

Note : Muka dalam majalah tuk
koleksi sendiri jer
pun..hehe

cikmanggis said...

makcik benci kaki bodek,penipu dan hipiokrit:(

CIKGU ZAM said...

NJ,
thanks. Minta10000000x laaa dijauhkan dari sifat itu. Sangat mengecewakan.

cikmanggis,
saya sangat setuju dengan makcik. saya sangat benciiiiiii dan benci golongan sebegitu, memang pengkhianat

CIKGU ZAM said...
This comment has been removed by the author.
fusarium solani said...

Salam,

Cikgu Zam,

Pernah merasi pengalaman sedemikian. pedih. Dendam. Marah. Benci. Namun bila akal mula berkembangan, hidup mula lebih makan garam, cuba memahami dan akhirnya SABAR itu paling utama.

Cikgu Zam...nantilah kukemaskini blog itu. Agak sibuk he!he!.

Kalau rajin, cuba sisiku yang lain.
Googlelah- aliff muhammad. :)

CIKGU ZAM said...

fusarium solani,
InsyaAllah, terima kasih di atas pandangan tuan