Tuesday, October 13, 2009

Jemputan Doa

Petang sebentar tadi, ketika baru sahaja memasuki bilik setelah pulang dari kuliah sejak pagi tadi dan ingin aku berehat sebentar sebelum menunaikan solat Asar dan untuk ke kelas seterusnya,.. Deria telefon ku berbunyi dan ku lihat pada skrin tertera seorang nama sahabat ku.

Assalamualaikum Ropi..."sapa nya

Waalaikumussalam,"aku.

Ropi, kau free tak Khamis pagi?" dia

Aku free je, tapi Khamis ade kelas kul 10 pagi, tapi kenape tetiba tanya aku free pagi khamis ni?"aku ingin kepastian.

Macam ni, Pejabat Masum ade nak buat sedikit Jamuan EidulFitri Khamis pagi dalam kul 9.30 nak start, jadi nak minta kalau kau boleh untuk baca doa pada majlis tu, boleh tak??

Ohhhhh, gitu, InsyaAllah, boleh je, tapi lepas tu aku nak cepat la sebab aku ade kelas, ok berezz nanti aku datang,"jawabku.

"Dalam hati kecilku, aku terfikir sesuatu, aku patut bersyukur sangat2 pada Illahi kerana di jemput untuk membacakan doa pada majlis yang sudah pasti nya akan dapat mengeratkan ukhwah silaturahim sesama insan ini.

Dan kepada semua staf Masum dan sekelian yan terlibat, semoga anda semua berbahagia selalu dan dikurniakan nikmat hidup yang sejati, Amin. Semoga kejayaan milik kita bersama................................................................................

Terima Kasih kerana sudi menjemput insan kerdil ini.

4 comments:

Dahlia Nawi said...

Alhamdulillah..semoga dengan doa yang dipohon dapat memberi keberkatan di majlis yang istimewa.. aminnn

CIKGU ZAM said...

To Dahlia,
Doa tu sangat penting dalam hidup kita kan, yang susah boleh jadi senang, yang senang boleh jadi lebih mudah. Mudah-mudahan dipermudahkan olehNYA segala urusan

Anonymous said...

Selamat maju jaya cikguzam,

CIKGU ZAM said...

Anonymous, juga untuk anda. Kejayaan bersama anda jua