Friday, June 17, 2011

Genangan

Jangan ditanya mengapa Genangan nipis kuasai sesisi birai.

Sungguh ku tak terucap, terharu mendengar kata-kata sokongan dari sahabat-sahabat yang sangat memahami maksudku kerna tindakan itu. Sungguh ku bagai hampiri tertitisnya isi kelopak ke lantai dada meja. Ya Allah, sampaikanlah mimpi indah penghargaan ku buat beberapa mereka-mereka yang faham isi hati ini, kerna ku sangat membagai hargai mereka. Terima kasih menyuburkan yang layu, menyegarkan yang kuyup dan menyemat yang terbujur. Mendamba yang terdambar. Kau menyiram genangan.

6 comments:

Werdah said...

Assalamu'alaikum cikguZam

Hati yang lembut mudah tersentuh..

Anonymous said...

friend in need is a friend indeed

Cikgu Zam said...

salam makcik werdah,
Benar makcik, hati saya benar2 tersentuh sekarang. Sukar untuk menyatakan dgn jelas. saya sedang mengambil jalan mendiamkan dulu, biar apa yang hendak dia fitnahkan, saya rela diam dahulu dalam keperitan.....

Salam Dahlia,
Ye, betul tu. Tapi ada org kita tolong dia, tapi dia burukkan kita (depan mata manis mulut, cakap punya lah baik brcampur simpati) tapi dibelakang ade sikap sangat menyedihkan, tapi dia pandai main kata-kata dan bijak berbicara untuk mendapat pengaruh...... demi membenarkan dan menampakkan dirinya bagus, betul dan benar dalam menyebar fitnah. Saya sedang pasrahkan diri dan menyepi dahulu, InsyaAllah segalanya akan terbongkar suatu masa nanti dengan bebrapa petunjuk terkini.

NzA said...

knapa ni cikgu, ada trasa hati pd sesiapa ke???? biasalah manusia, sering melakukan kesilapan n kesalahan....

p/s: jgn panggil puan ye, panggil akak je..baru mesra ckit.

Pn Kartini said...

Assalamualaikum ..
Sabar menerima apa yang diperlakukan kepada kita...Yang penting..kita masih memelihara nilai di hati kita..utk tidak menyakiti orglain..masih bertahan jati diri..iman di hati..& Berserah padaNya..

InsyaAllah...akan berbaloi akan kesabaran kita ..
Segala dariNya jua...

Cikgu Zam said...

salam NZA,
Emmmm ade lah sikit, Ok saya panggil akak, InsyaAllah. Selamat maju jaya buat akak sekeluarga. Amin.

salam Pn.Kartini,
Betul kata akak, sebenarnya banyak sebab kenapa kita perlu diam dahulu dan sabar, tapi mungkin sampai satu masa kita perlu menyatakan atau membuat kenyataan. Terima kasih banyak2 doa dari akak.