Monday, May 10, 2010

Happyakuyonju


Ketika ingin cepat segera ke masjid selepas kuliah nihongo jumaat lalu dan terbaru, hati diri diduga dan pasrah apabila "si tua yang muda" pancit scr tiba2. Lantas ku kayuh kaki bersama larian anak-anak kecil menuju ke Kyodo Station untuk ke Masjid di Yoyogu Uehara. Sedikit berpeluh kerana perlu cepat untuk diri dapatkan train agar sempat mendengar khutbah jumaat itu. Alhamdulillah walau pun agak tergesa kerana "si tua yang muda perlu rehat", sempat jugadiri nikmati khutbah penuh itu. Si tua yang muda di bawa untuk menerima rawatan, dan rawatan menggantikan perut angin beroda ini bernilai happyakuyonju ( 840 yen = lbh kurang RM 32).Alhamdulillah, si tua yang muda itu kembali sihat.

7 comments:

Anonymous said...

salam.cikgu zam..
emm kesiannye.tapi saya kagum la ngan cikgu zam, ketabahan seorang muslim. ramai skrg , takde mslh ape2 pun tak g solat jumaat.tanpa rase bersalah langsung. semoga cikgu zam sentiasa gembira disana dan dipermudahkan segala urusan. kekalkan sikap anda ini. semoga menjadi contoh kepada generasi skrg dan akn dtg.

Cikgu Zam said...

salam,
alaaa jgn puji laa. I just an ordinary person. Betul, tak tipu, kenyataan.

cikmanggis said...

wah situa yang muda kena jumpa "doktor"ya..banyak berjasa tu:)

Cikgu Zam said...

salam makcik manggis,
ye si tua kenejumpe Doctor hehe, nasib badan...... uiihhhhh jasa nya sangat banyak makcik, betul2. die peneman hidup saya,,, (",)

Solehah said...

cikgu, khutbah dalam bahasa jepun juga kah? boleh faham sepenuhnya?

Cikgu Zam said...

salam solehah, khutbah dalam tiga bahasa, iaitu bahasa jepun, bahasa Turki dan English. Masjid adalah seni bina Turki. Imam yang sama baca ketiga-tiga bahasa yg berbeza tu, Hebatkan??? Immam itu (",)

semiey said...

salam kemah tok iman jepun tu leh baco 3 bahaso kali gus..ajok mari kelate gak poso ni.leh jd iman terawih.penin ore kg...paka tayar mapuh la boh..xpayoh nok isi angin doh..ko guano